onsdag den 26. oktober 2011

Den første store rejse efter Kina

5 + 30 + 31 + 31 + 29 +  2 = 128.

128 dage og så er vi dem,d er er sust afsted til stamhotellet i Østrig.

Anton skal møde ski, sne, bjerge og alt det, her hører med.
Han får selvfølgelig Far og Mor med, men Bedsterne har alle 3 meldt sig på banen og tager med.

Hvorfor?
Fordi ski og sne er det bedste, der findes!
Jeg har efterhånden fundet ud af, at jeg er bare ikke til varmegrader  meget over 25 grader, sand og strand. Jeg gider det ikke og ferie for mig er ikke at dase i varmen. Det er aktivitet, jeg ikke ser og laver til daglig, det er samvær og oplevelser.

Skal Anton bare sådan indoktrineres?
Oh yeah, baby! Også i den grad!
Han skal præsenteres for det, for ellers finder han jo aldrig ud af, om det også er noget for ham. Og... gnæk - jo tidligere, man påbegynder en massiv indoktrinering, jo før får man dem også i nettet! :-D

Kan han?
Fysisk set skal et barn kunne hoppe med afsæt og det træner vi i svømmehallen. Han er fysisk stærk nok til at tumle skiene. Han har gode cross-bevægelser og giver sjældent op.

Han skal jo ikke tæske halsende efter os. Det bliver en skiferie på børnebakken med mange pauser og meget varm kakao. Mere kælk end ski.
Men han møder sneen og det, en skiferie nu er og det er det vigtigste.

Gammelt billede, men nu skal vi jo afsted. :-)


Om børn på ski:
http://www.skifys.dk/Boern_ski.htm - fra de danske skifysioterapeuter i Frankrig.
www.uhrskov.dk - Thomas Uhrskov hjemmeside.
http://www.youtube.com/results?search_query=thomas+uhrskov+b%C3%B8rn&aq=f - mange klip fra Uhrskovs TV-udsendelser, disse om børn på ski.

1 kommentar:

  1. Selvfølgelig kan og skal Anton da på ski.
    Jeg er sikker på, at når han ser forældrenes begejstring, så bliver han ligeså begejstret. Og med de færdigheder han præsterer i svømmehallen, vil han da hurtig lære at stå på ski.
    Kejseren af Alperne! :-)

    SvarSlet