tirsdag den 20. september 2011

Antons karrygryde med frugt.

Hej og hop.
I skal da lige have min karrygryde.



1 rød peber i tern.
1 grøn peber i tern.
1 løg i tern.
100 g champignon i tern eller skiver.
400 g tern af gris, kylling eller kalkun
lidt stegenams - olie, smør...
400 g frugt - jeg elsker kombi af friske æbletern og dåseananas
2½ dl. hønsebouillon
salt
god karry
citronsaft
ca. 1 dl. piskefløde (Mor si'r godt nok, at det er de færreste saucer, der ikke vinder betydeligt ved en kvart piske, men det er vist nok lidt usundt, tror jeg nok...)

Brun kød i stedenams.
Tilsæt grøntsager og steg med.
Tilsæt frugt (hvis du bruger ananas, si'r Mor, at du skal hælde saften fra dåsen med ned i gryden) og 2 dl. vand. Koges op og tilsæt bouillon.
Karry og salt på - min Mor bruger i hvertfald en spiseskefuld karry.
Simres, til kød er mørt.
Tilsæt fløde og citron - herefter må retten ikke koge, for så skiller det, si'r Mor.

Ris til - masser af ris, der kan fedtes ind i sovs.

Og...- så smager det her forresten smaddergodt med kokosmel, rosiner og andet godt ovenpå. Og chilisovs.... - jeg ææææææææælsgar chilisovs!
Bong Arbeti'!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar